Dit gebeurde er vorig jaar rond je pensioen

Verhoging van de pensioenen

Het bestuur van het fonds heeft op basis van het toeslagbeleid besloten om de pensioenen per 1 juli 2021 te verhogen met 2% voor de actieven en met 1,5% voor de gewezen deelnemers en de gepensioneerden. De marktwaardedekkingsgraad lag op 31 maart 2021 (peildatum) met 135,9% namelijk boven de grenzen van 125% en 135% voor een gedeeltelijke of volledige toeslagverlening.

Het bestuur probeert jaarlijks per 1 juli de pensioenen te verhogen met maximaal de loon- of prijsstijgingen. Met een verhoging willen we ervoor zorgen dat je (opgebouwde) pensioen zoveel mogelijk meegroeit met de loon- of prijsstijgingen (inflatie) en zo zijn waarde houdt.

Bijstorting door de werkgever

De werkgever en het pensioenfonds hebben afgesproken dat de werkgever geld bijstort als de financiƫle positie van het pensioenfonds niet goed genoeg is. Die afspraak heet ook wel de garantieregeling. Het uitgangspunt van deze regeling is dat de werkgever bijstort in het pensioenfonds als de beleidsdekkingsgraad lager is dan het vereist niveau plus 5%-punt.

In 2021 was dit niet het geval. Deze regeling geldt nog tot 1 januari 2023.

Afscheid van Organon & Co.

Per 2 juni 2021 werd Organon & Co. afgesplitst van MSD Nederland. Hierdoor stopte de pensioenopbouw in ons fonds voor alle mensen die bij Organon & Co. in dienst waren op dat moment. Het pensioen dat zij tot die datum in ons fonds hadden opgebouwd, blijft in ons fonds.